close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיפים להרכבת נופש כשר למתחילים

מערכת שורשכב אייר, תשעח07/05/2018

הרכבת נופש עבור אנשים דתיים או חרדיים יכולה להיות מורכבת מאוד לעיתים, מכמה סיבות. כמה טיפים

תגיות:
הרכבת נופש עבור אנשים דתיים או חרדיים יכולה להיות מורכבת מאוד לעיתים, מכמה סיבות:
• כשרות – המשמעות של כשרות היא בכמה בחינות, ראשית כמובן שהאוכל צריך להיות כשר.
לאחר מכן, המטבח צריך לעבור הכשרה ולקבל תעודה הכשר, בלי תעודה ההכשר המטבח אינו יכול להוציא מנות כשרות למהדרין.
שנית, וזהו נושא שנוי במחלוקת ודרישתו משתנה בהתאם לזרמים השונים ביהדות, על החדרים להיות כשרים גם כן, בין אם אתם ישנים במלון או בין אם אתם ישנים בצימר. למשל, במידה וישנו קומקום בחדר הוא חייב לעבור הכשרה ובמידה ולא, הוא עלול לפסול את כל החדר ולהכשיל את דיירי החדר.
• מיקום – מה ההכוונה במיקום? כאשר מתכננים נופש לציבור הדתי או החרדי, יש לקחת את בחשבון את מיקום המלון או הצימר.
במידה והחלטתם לטוס לחו"ל ולשהות במלון עליכם לוודא שבמדינה שבחרתם לטוס אליה ישנם אכן מלונות כשרים, ובמידה ואין כאלו מה הם הפתרונות החלופיים בעניין. למשל, אולי תרצו לשהות במלון ללא ארוחות כלל ולבחור אותו בקרבת מסעדות כשרות או ליד קהילה יהודית כך שאת האוכל תוכלו לאכול במקום כשר.
• שבת – הכוונה בשבת היא לבדוק האם החופשה שלכם עוברת דרך השבת, במידה וכן עליכם לוודא מספר דברים מראש: ראשית, וודאו כי אינכם נדרשים לעזוב לפני צאת השבת. שנית, וודאו כי אינכם נדרשים להשתמש במעלית על מנת להגיע לחדרכם וכי חדרכם נמצא בקומה שניתן לעלות אליה במדרגות.
דבר נוסף שעליכם לוודא בנוגע לשבת הוא זמן הכנת האוכל. במידה ומכינים את האוכל בשבת, הלינה במלון עלולה להוות בעיה עבורכם במהלך השבת.

מעבר לכל אלו, מומלץ לוודא שאכן ישנה תעסוקה עבורכם למהלך השבת ושלא תהיו מוקפים במוצרי חשמל דולקים סביבכם כמו טלוויזיות וכו' .
הרשימה כמובן עוד נמשכת, אך היא משתנה בין הזרמים הרבים ועליכם לדעת איפה עובר הקו שלכם.

אז מאיפה מתחילים?
אנחנו ממליצים קודם כל לפנות לסוכנות אשר מתמחה בהרכבת נופשים לאנשים דתיים וחרדיים מכיוון שאלו האנשים שיודעים בדיוק את היעדים המתאימים לסוגי החופשות השונות עבור אנשים שומרי כשרות.
במידה ובחרתם לעשות זאת בעצמכם, מומלץ מאוד להיות מכוונים למטרה מסוימת ולדעת איזו חופשה אתם רוצים ומה הדרישות שלכם.

ישנם מספר טיפים אשר יכולים לעזור לכם להתמקד:
1. בחירת מטרת החופשה – נופש "בטן גב" לפינוק, טיול בר מצווה/בת מצווה, טיולי טבע, טיול עירוני או טיול משולב. לאחר שתבחרו את סוג החופשה יהיה לכם קל יותר לבחור את היעד.

2. הגדרה ברורה של הדרישות שלכם עבור רמת הכשרות יכולה לעזור לכם מאוד להבין אילו מקומות באים בחשבון ואילו לא.

3. התייעצות עם בית חב"ד מקומי. בעידן שלנו יצירת קשר עם בית חב"ד במקום שהחלטתם שיש לו פוטנציאל טוב עבורכם לא אמורה להוות בעיה ולכן מומלץ מאוד לעשות זאת. התייעצות כזאת יכולה לתת לכם המון מידע עדכני ורלוונטי עבור הרכבת החופשה שלכם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה